Nieuws

Verlenging partnership Missie H2 en TeamNL

De sponsorovereenkomst tussen Missie H2 en TeamNL wordt met tenminste één jaar verlengd tot en met de Olympische en Paralympische Spelen van Tokio in 2021. Dit is geen vanzelfsprekendheid in relatie tot de huidige economische situatie, maar de juiste stap in het ondersteunen van TeamNL en haar sporters in deze tijd.

De concrete waterstoftoepassingen tijdens de Japanse Spelen zijn van dusdanige relevantie dat de samenwerking helpt bij de energietransitie naar Nederland Waterstofland. Onder meer het Olympisch Dorp en het vervoer in Tokio draaien op waterstof. Door dit uit te lichten en de voorbeelden uit eigen land te laten zien mikt het consortium op een hogere bekendheid en acceptatie onder het grotere Nederlands publiek.

Subpartnerships en ambassadeurs
Binnen het partnership met NOC*NSF en TeamNL is gekozen om via een selectie van sportbonden en watersporters extra kracht bij te zetten aan de centrale campagne over de mogelijkheden van waterstof. Er wordt nauw samengewerkt met de KNZB, KNRB en het Watersportverbond. Wij kennen, net zoals de andere bonden, de kracht van water als geen ander kennen en willen daarom graag mee werken aan passende waterstofactiviteiten om de boodschap van Nederland Waterstofland kracht bij te zetten.

Ilse Paulis & Marieke Keijser, worden als ambassadeurs het gezicht van de aankomende campagne. Ook Kiran Badloe, Marit Bouwmeester, Liesette Bruinsma en Ferry Weertman zijn ambassadeurs. Samen zetten zij zich in om de duurzame mogelijkheden van waterstof onder de aandacht te brengen.

Uitbreiding consortium Missie H2
Al jaren is het merk Toyota een van de voorlopers op het gebied van waterstofmobiliteit. Het voelt dan ook als een logische stap voor importeur Louwman & Parqui met hun merk Toyota aan te sluiten bij Missie H2. De aansluiting zorgt voor een nog stevigere samenwerking op het gebied van de waterstofketen in Nederland en het belang ervan in de energietransitie. Naast Gasunie, Shell Nederland, Stedin Groep, Remeha, Groningen Seaports en Port of Amsterdam is het de zevende grote partner die zich verenigt.

Over Missie H2
Een consortium van 7 bedrijven (Gasunie, Groningen Seaports, Toyota, Port of Amsterdam, Remeha, Shell Nederland en Stedin Groep) ziet in waterstof een belangrijke en duurzame energiedrager voor de (nabije) toekomst. Het doel van de missie is om de bekendheid met de duurzame mogelijkheden van waterstof onder het Nederlandse publiek te vergroten en een brede beweging op gang te brengen ten behoeve van de energietransitie.

Wil je meer weten? Neem dan een kijkje op de website van Missie H2.

Coverfoto © Merijn Soeters – www.merijnsoeters.com

Ontdek meer roeinieuws

Verenigingen

Junioren opgelet: de KNRB Crazy 101 gaat van start

Nieuws

Kiwa verlengt partnership met vrouwenploegen van TeamNL Roeien

TeamNL Roeien

Deze ploegen gaan naar Belgrado voor wereldbeker I

Op de hoogte blijven van nieuws, roeiverhalen en topsport?
Ontvang de gratis nieuwsbrief!